The Basement

/raw ; 원자재의, 가공되지 않은/


숍으로 놓여진 기둥(+피티룸)으로 새로운 역할을 지정하며 ‘날것’의 물성을 나열하고 적재하면서 자유러운 동선으로의 이동을 통한 접근(탐색, 체험, 구매)을 유도한다.

Placed columns and fitting rooms were designated as new roles to list and load ‘raw’ properties. It also induces access through movement through free traffic line.

Early interior model proposal

The Basement is a street casual editing shop selected by Hyundai Department Store.

더베이스먼트는 현대백화점에서 선별한 스트리트 캐주얼 편집숍이다.

디자이너는 입점되는 Street Brand 의 아이덴티티와 현대백화점 공용부 디자인과의 조화를 이루는 것에 초첨을 맞춰 디자인을 전개하면서 ‘raw’ 를 컨셉으로 공간을 완성하였다.

The designer completed the space with the concept of ‘raw’ as she developed the design to focus on harmonizing with the identity of Street Brand and the design of Hyundai Department Store’s public department.

designer : rita

brand identity : Hanna Park

address : Hyundai Department Store, 1005, Cheonho-daero, Gangdong-gu, Seooul, Korea
floor area : 198m2
use : Fashion Shop
opening : January, 2019

client : Hyundai Department Store

photography : SHINYONGHWAN