Mellower the Infinite
@peer


패션 편집숍 peer 안에 커피&베이커리 카페 mellower the infinite 가 세워졌다.

‘peer@mellower’
peer 는 Y세대 (1980년 이후)와 Z세대(1990년대 중반 이후)로 대표되는 젊은 고객들에게 새로운 영감을 불러일으키고 다양한 라이프스타일을 공유할 수 있는 패션 콘텐츠 공간을 표방하며 각기다른 콘셉트와 정체성을 가진 브랜드들이 모인 패션 편집숍이다.

대한민국을 대표하는 바리스타 김진규 대표가 이끄는 mellower 는 memory, enjoy, little luxury, otherness, worthy experience, relation 을 바탕으로 커피와 베이커리에 대한 스페셜리티를 담고 있는 카페 브랜드이다.

‘mellower the infinite’
The infinite 는 mellower 의 로드형 카페로 지역과 입점 형태에 따라 무한대로 변형하여 확장될수 있는 SI 디자인이다. peer로 입점된 첫번째 mellower the infinite 는 대학교들이 밀집된 신촌에 대한 이해와 매력을 탐구하며 시작했고, 'young'이라는 키워드를 통해 mellower the infinite @peer를 완성하였다.

‘foundation’
우리는 peer의 각기 다른 브랜드들과 mellower the infinite 가 함께 소비되기를 바랬고, 마을 어귀에 그늘나무아래 쉼터이자 놀이터로 지어진 우리네 옛 '정자'를 바탕으로 프로젝트를 시작했다.

‘plan’
평면상에 mellower the infinite는 편집숍 가장 안쪽에 위치하며, 그 위치에는 건축물의 주차 슬로프로 인해 900mm 높이의 단이 형태가 생겨 있었다.

우리는 mellower the infinite 주변부에 peer의 각기 다른 브랜드들과 경계를 허물기 위해 입점된 브랜드간 협업된 상품을 진열하거나 발걸음을 쉬게 하도록 걸터 앉을 수 있는 계단의 계획해 흥미와 호흡을 유도하였고, 단 위로 놓인 mellower the infinite는 바닥 그리드와 벽면이 서로 연결되고 지지되어 언덕을 오르는 모습을 형상화 했다.

mellower the infinite 의 벽면엔 오래되어 수선으로 인해 덧붙여진 조각들이 모여 새로운 생김새를 만들어내는 옛 건물에서 받은 영감을 바탕으로 커피바와 베이커리키친의 역할과 안으로 놓이는 집기에 따라 각기 다른 재료의 조각들을 뒤섞어 마감하였고 천정으로는 긴 처마를 두어 그늘 아래 작은 쉼터로서 의미를 부여하였다.

mellower the infinite 를 지나 안쪽으로 놓인 공간은 기존 의류 창고로 사용된 공간이다. 휴식을 위한 히든 스페이스이자 나만의 숨겨진 장소로서 peer 의 휴식과 더불어 mellower 본연의 맛을 즐기기 위해 특화된 공간이다.

세대를 나누어(Y세대, Z세대) 'young'의 방향으로 도출된 mellower the infinite 는 70여개의 각기다른 패션 브랜드 속에서 새로운 요충지다. 젊은 mellower를 더욱 강조하기위해 다양한 재료의 물성을 통해 브랜드의 색을 공간으로 퍼트리면서 mellower 가 새롭게 읽히도록한 공간이며, 공간으로 해석된 브랜딩을 함께 진행하며 프로젝트를 완성했다.


Coffee & Bakery Cafe Mellower the infinite was set up inside the fashion select shop <Peer>.

‘peer + mellower’
Peer brings new inspiration to young customers, represented by Generation Y (after 1980) and Generation Z (after the mid-1990s). The fashion select shop is a collection of brands with different concepts and identities, representing a fashion content space where people can share diverse lifestyles.

The Mellower, led by Barista Kim Jin-kyu, who represents the Republic of Korea, is a cafe brand with specialties for coffee and bakeries based on "memory, enjoy, little luxury, otherness, worthy experience, relation."

‘mellower the infinite’
The infinite is a road-type cafe in Mellower, an SI design that can be expanded by infinitely transforming according to entered place and location. The Mellower the infinite, which was first store in peer, began by exploring the understanding and attraction of Sinchon and completed the Mellower the infinite x peer through the keyword 'young'.

‘foundation’
We wanted Peer's different brands and Mellower the infinite to be consumed together, and we started the project with the concept of our old pavilion, built as a shelter and playground under a shade tree at the village entrance.

‘plan’
On a floor plan, the Mellower the infinite is located at the innermost part of the select shop, where a 900-millimeter-high stepped unit is formed due to the building's parking slope.

In order to break the boundaries of Peer's different brands, we can display a collaborative product between the brands in our Mellower the infinite neighborhood. And a stairway that can sit down to rest was designed to attract interest and breathing, and the Mellower the infinite, which is placed on top, features floor grids and walls connected and supported to each other, shape to climbing the hill.

On the wall of Mellower the infinite, based on the inspiration from the old building, where the old pieces added by the mending came together to create a new look, the role of Coffee Bar and Bakery Kitchen and the pieces of different materials were mixed together. A long eaves were placed on the ceiling to give meaning as a small shelter under the shade.

The space past the mellower the infinite is used as a clothing warehouse. It is a space specialized to enjoy the original taste of Mellower along with the rest of Peer as well as the hidden space for relaxation.

Mellower the infinite, which is derived in the direction of generation sharing (Generation Y and Z), is a new hot spot among more than 70 different fashion brands.

This is a space where Mellower can be read anew by spreading the color of the brand into space through the properties of various materials to emphasize the young Mellower. In addition, it completed the project by working on a branding interpreted as space.


client
Mellower Korea

location
hyundia sinchon store U-PLEX

build area
145m2

use
cafe

opening
2019. 08.

scope
Schematic design
Design development
Construction document

NBDC
SHINYONGHWAN
RITA
Hanna Park

constructor
DONGEUY architecture design

photo
NBDC

recognition
iF DESIGN AWARDS 2020





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